فرودگاهی که میتواند محل ترانزیت مسافران از قطب تجاری و گردشگری غرب کشور به نقاط مختلف ایران و حتی کشورهای خارجی باشد و شاهراه ورود گردشگران محسوب شود اکنون به فرودگاهی نیمهفعال تبدیل شده که ظرفیت پذیرش هواپیماهای پهنپیکر در آن فراهم نیست.این در حالی است که برخی کارشناسان، فرودگاهها را لکوموتیو اقتصادی توصیف کرده و وجود فرودگاههای پررونق و کارآمد را عامل رشد اقتصادی و پیشرفت پایدار یک منطقه میدانند.
پایان ۱۴۰۱ نخستین وعده بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ اظهار امیدواری میکند تا پایان سال بهسازی این فرودگاه به پایان برسد و از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروازهای بینالمللی این فرودگاه از سر گرفته شود.
مجتبی بیاتی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه تا اتمام پروژه بهسازی باند فرودگاه برای پرواز هواپیماهای بدنه متوسط و کوچک امکانپذیر است، میافزاید: با توجه به بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی در حال حاضر به علت اینکه پروازهای پهنپیکر نمیتوانند نشست و برخاست در باند فرودگاه داشته باشند پروازهای بینالمللی متوقف شده است و این مسئله طبق قوانین و مقررات پرواز انجام میگیرد.
استاندار سابق کرمانشاه نیز در سال ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران عنوان میکند: در راستای ارائه خدمات به مردم کرمانشاه در حوزه فرودگاهی با بررسیهای انجام گرفته باند فرودگاه کرمانشاه از شرایط مناسبی برخوردار نیست و نیاز به بازسازی و توسعه آن وجود دارد.
بهمن امیری مقدم تصریح میکند: در سال ۹۶ قرارداد بازسازی باند فرودگاه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان بسته شده اما نه تنها کاری صورت نگرفته بلکه بازسازی آن به ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا پروژه انجام شود.
وعده اردیبهشت ۱۴۰۳ عملی نشد
از این رو در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در نشست مشترک امیری مقدم، استاندار کرمانشاه با سیدی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با محوریت تسریع در روند انجام پروژه طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه؛ عملیات تسطیح موانع پروازی ضلع شمالی باند موقت فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی آغاز میشود.
از قضا عمر استانداری امیری مقدم به اجرای این پروژه قد نمیدهد و در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ عملیات اجرایی نوسازی و بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه با حضور محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و حمیدرضا سیدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از سر گرفته میشود.
در این نشست استاندار کرمانشاه عنوان میکند این پروژه در ۱۲ ماه و با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا می شود و حتی قسمت عمده پروژه تا پیش از زمستان سال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری میرسد.
محمد طیب صحرایی ۲۱ آذر ۱۴۰۲ نسبت به وضعیت فرودگاه کرمانشاه اظهار گلایه کرده و آن را حاصل کمکاری مسئولان دولتهای قبلی میداند و اظهار میکند: بر اساس اسناد بدست آمده این اصلاح بدون هیچ اقدامی رها شده تا امروز به جایی برسد که مجبور باشیم باند اصلی این پروژه را کاملاً شخم بزنیم.
نیمه اول سال ۱۴۰۳ تمام شد
مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه ۳۰ اردیبهشت امسال در حالی که بر اساس قرارداد بسته شده با پیمانکاران زمان اتمام پروژه اردیبهشت ۱۴۰۳ بود، تصریح میکند: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق پیشبینیهای انجام گرفته این پروژه تا پایان نیمه نخست امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان میکند: امیدوارم با توجه به برنامه زمانبندی تعریف شده برای پیمانکار و نیز حمایت مدیران ارشد شرکت فرودگاهها و استان کرمانشاه، در پایان ششماهه نخست امسال باند این فرودگاه عملیاتی شود.
۱۰ آبان ۱۴۰۳ آخرین وعده افتتاح!
نیمه نخست سال ۱۴۰۳هم تمام شد و در تازهترین وعده؛ محمد رشیدی، عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ۱۰آبان سال جاری را زمان پایان اجرای این پروژه عنوان و اظهار میکند: در جلسهای که در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر جدید داشتیم مسائل مربوط به فرودگاه کرمانشاه پیگیری شد و بر اساس قولی که شرکت هواپیمایی کشور داده ۱۰ آبان سال جاری پس از حدود سه سال پیگیری بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به بهرهبرداری میرسد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح میکند: فرودگاه کرمانشاه به واسطه باندی به طول ۵/۳ کیلومتر و عرض ۶۵ متر مجدداً هاب منطقه غرب شده و این باند از باندهای مهم کشور به حساب میآید.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در بازدید از فرودگاه کرمانشاه اعتراف کرده است بر اساس اعلام کارشناسان حدود هفت سال است که فرودگاه کرمانشاه نیاز به بهسازی دارد.
رضا نخجوانی با اشاره به اینکه از حدود ۵/۱ تا دو سال پیش قراردادی برای بهسازی منعقد شد و با تأخیر این پروژه به پایان رسیده است، تصریح میکند: مراحل پایانی پروژه بهسازی فرودگاه کرمانشاه در حال انجام است و این پروژه به زودی به بهرهبرداری میرسد.
پایان ۱۴۰۱ نخستین وعده بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ اظهار امیدواری میکند تا پایان سال بهسازی این فرودگاه به پایان برسد و از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروازهای بینالمللی این فرودگاه از سر گرفته شود.
مجتبی بیاتی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه تا اتمام پروژه بهسازی باند فرودگاه برای پرواز هواپیماهای بدنه متوسط و کوچک امکانپذیر است، میافزاید: با توجه به بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی در حال حاضر به علت اینکه پروازهای پهنپیکر نمیتوانند نشست و برخاست در باند فرودگاه داشته باشند پروازهای بینالمللی متوقف شده است و این مسئله طبق قوانین و مقررات پرواز انجام میگیرد.
استاندار سابق کرمانشاه نیز در سال ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران عنوان میکند: در راستای ارائه خدمات به مردم کرمانشاه در حوزه فرودگاهی با بررسیهای انجام گرفته باند فرودگاه کرمانشاه از شرایط مناسبی برخوردار نیست و نیاز به بازسازی و توسعه آن وجود دارد.
بهمن امیری مقدم تصریح میکند: در سال ۹۶ قرارداد بازسازی باند فرودگاه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان بسته شده اما نه تنها کاری صورت نگرفته بلکه بازسازی آن به ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا پروژه انجام شود.
وعده اردیبهشت ۱۴۰۳ عملی نشد
از این رو در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در نشست مشترک امیری مقدم، استاندار کرمانشاه با سیدی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با محوریت تسریع در روند انجام پروژه طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه؛ عملیات تسطیح موانع پروازی ضلع شمالی باند موقت فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی آغاز میشود.
از قضا عمر استانداری امیری مقدم به اجرای این پروژه قد نمیدهد و در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ عملیات اجرایی نوسازی و بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه با حضور محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و حمیدرضا سیدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از سر گرفته میشود.
در این نشست استاندار کرمانشاه عنوان میکند این پروژه در ۱۲ ماه و با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا می شود و حتی قسمت عمده پروژه تا پیش از زمستان سال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری میرسد.
محمد طیب صحرایی ۲۱ آذر ۱۴۰۲ نسبت به وضعیت فرودگاه کرمانشاه اظهار گلایه کرده و آن را حاصل کمکاری مسئولان دولتهای قبلی میداند و اظهار میکند: بر اساس اسناد بدست آمده این اصلاح بدون هیچ اقدامی رها شده تا امروز به جایی برسد که مجبور باشیم باند اصلی این پروژه را کاملاً شخم بزنیم.
نیمه اول سال ۱۴۰۳ تمام شد
مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه ۳۰ اردیبهشت امسال در حالی که بر اساس قرارداد بسته شده با پیمانکاران زمان اتمام پروژه اردیبهشت ۱۴۰۳ بود، تصریح میکند: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق پیشبینیهای انجام گرفته این پروژه تا پایان نیمه نخست امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان میکند: امیدوارم با توجه به برنامه زمانبندی تعریف شده برای پیمانکار و نیز حمایت مدیران ارشد شرکت فرودگاهها و استان کرمانشاه، در پایان ششماهه نخست امسال باند این فرودگاه عملیاتی شود.
۱۰ آبان ۱۴۰۳ آخرین وعده افتتاح!
نیمه نخست سال ۱۴۰۳هم تمام شد و در تازهترین وعده؛ محمد رشیدی، عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ۱۰آبان سال جاری را زمان پایان اجرای این پروژه عنوان و اظهار میکند: در جلسهای که در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر جدید داشتیم مسائل مربوط به فرودگاه کرمانشاه پیگیری شد و بر اساس قولی که شرکت هواپیمایی کشور داده ۱۰ آبان سال جاری پس از حدود سه سال پیگیری بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به بهرهبرداری میرسد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح میکند: فرودگاه کرمانشاه به واسطه باندی به طول ۵/۳ کیلومتر و عرض ۶۵ متر مجدداً هاب منطقه غرب شده و این باند از باندهای مهم کشور به حساب میآید.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در بازدید از فرودگاه کرمانشاه اعتراف کرده است بر اساس اعلام کارشناسان حدود هفت سال است که فرودگاه کرمانشاه نیاز به بهسازی دارد.
رضا نخجوانی با اشاره به اینکه از حدود ۵/۱ تا دو سال پیش قراردادی برای بهسازی منعقد شد و با تأخیر این پروژه به پایان رسیده است، تصریح میکند: مراحل پایانی پروژه بهسازی فرودگاه کرمانشاه در حال انجام است و این پروژه به زودی به بهرهبرداری میرسد.
نظر شما